Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Kategorie WirtualneMedia TV

Nowe urlope macierzyńskie: ruch był dobry, ale chaotyczny

359 0 0 00:01:58.8

Opublikowany: 25-06-2013

To był ruch chaotyczny, bo nie wynikał całościowej polityki demograficznej państwa – ocenia zmiany w urlopach macierzyńskich ekonomista Stanisław Kluza. Jego zdaniem takiej spójnej wizji w Polsce brakuje, w tym również innych niż urlopy macierzyńskie narzędzi, które pomogłyby polepszyć sytuację ekonomiczną rodziny.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Każdej młodej mamie przysługuje zasiłek macierzyński
349 00:02:27.2

Każdej młodej mamie przysługuje zasiłek macierzyński

Każdej młodej mamie, która jest zatrudniona na etacie, na umowie-zleceniu lub prowadzi własną firmę, przysługuje zasiłek macierzyński. Przez pierwsze 26 tygodni może liczyć na 100 proc. podstawy wymiaru zasiłku, a przez kolejne 26 tygodni urlopu rodzicielskiego – na 60 proc. Alternatywnie może wybrać zasiłek w wysokości 80 proc. przez cały okres trwania urlopu. Dopełnienie formalności związanych z zasiłkiem macierzyńskim będzie przebiegało różnie w zależności od tego, czy przyszła mama prowadzi działalność gospodarczą, jest osobą współpracującą czy zatrudnioną na podstawie umowy o pracę.

Kto jest klientem firm pożyczkowych
334 00:01:21.0

Kto jest klientem firm pożyczkowych

Zwiększenie przejrzystości działań firm pożyczkowych oraz wprowadzenie rozsądnych regulacji chroniących klienta – to według ekonomisty Stanisława Kluzy sposób na uporządkowanie rynku pożyczek pozabankowych. Obecnie nad regulacją rynku pracuje Ministerstwo Finansów.

Co hamuje rozwój małych i średnich firm
351 00:02:25.5

Co hamuje rozwój małych i średnich firm

Jak wynika z badania firmy audytorsko-doradczej Grant Thornton, obowiązujące w Polsce przepisy prawa pracy są główną barierą administracyjną w rozwoju przedsiębiorstw. Problemem są głównie jego częste zmiany i niejednoznaczne interpretacje. Wynikające z przepisów koszty pracy, np. obciążenia w postaci składek ZUS czy wynagrodzeń chorobowych, najbardziej uderzają w małe i średnie przedsiębiorstwa, a w konsekwencji – hamują ich wzrost.

TAGI

bank biedronka cannes lions dzieci eurobank internet kampania spoleczna kampania społeczna kosmetyki kredyt lidl mBank napoj Orange piwo PKO BP Play Plus polsat samsung serce i rozum Szymon Majewski t-mobile telefonia komorkowa tvn tvp Tymbark ubezpieczenia zdrowie zywnosc