Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Kategorie WirtualneMedia TV

Kto jest klientem firm pożyczkowych

234 0 0 00:01:21.0

Opublikowany: 20-01-2014

Zwiększenie przejrzystości działań firm pożyczkowych oraz wprowadzenie rozsądnych regulacji chroniących klienta – to według ekonomisty Stanisława Kluzy sposób na uporządkowanie rynku pożyczek pozabankowych. Obecnie nad regulacją rynku pracuje Ministerstwo Finansów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Jak obejść limity kosztów pożyczek pozabankowych
390 00:02:04.3

Jak obejść limity kosztów pożyczek pozabankowych

Wprowadzenie limitu kosztów pożyczek pozabankowych spowoduje konieczność obchodzenia przepisów i jeszcze bardziej odbije się na kieszeni klienta – uważa Marek Zuber. Jego zdaniem krótkoterminowe, łatwe do uzyskania pożyczki są potrzebne, a skoro banki ich nie oferują, to nie można ograniczać innych instytucji, które oferują takie usługi. Czym innym jest nadzór nad działalnością parabanków, a czym innym blokowanie możliwości legalnego pożyczania pieniędzy – przekonuje ekonomista.

Konkurencja jest najlepszym regulatorem działalności firm pożyczkowych
296 00:01:36.3

Konkurencja jest najlepszym regulatorem działalności firm pożyczkowych

Zamiast regulacji rynku – wspieranie konkurencyjności wśród firm pożyczkowych – uważa prof. Leszek Pawłowicz, dyrektor Gdańskiej Akademii Bankowej. To jego zdaniem najlepszy sposób na zwiększenie ochrony konsumentów na tym rynku. Przeregulowanie branży może zniszczyć zdrową konkurencję, a tym samym zagrozić interesom klientów.

Rynek pożyczek pozabankowych powinny regulować reguły ostrożnościowe
576 00:01:37.3

Rynek pożyczek pozabankowych powinny regulować reguły ostrożnościowe

Regulacje rynku pożyczek pozabankowych nie powinny mieć charakteru konkretnych nakazów czy zakazów, a raczej reguł ostrożnościowych – uważa ekonomista Mirosław Gronicki. Chodzi o to, by firmy pożyczkowe dokładnie sprawdzały sytuację finansową i historię kredytową nowego klienta, a pożyczkobiorcy zapoznawali się ze wszystkimi dostępnymi informacjami o produkcie, z którego chcą skorzystać.

TAGI

bank biedronka cannes lions dzieci eurobank internet kampania spoleczna kampania społeczna kosmetyki kredyt lidl mBank napoj Orange piwo PKO BP Play Plus polsat samsung serce i rozum Szymon Majewski t-mobile telefonia komorkowa tvn tvp Tymbark ubezpieczenia zdrowie zywnosc