Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Kategorie WirtualneMedia TV

Piotr Kuczyński: gospodarka przyspieszy dopiero w przyszłym roku

425 0 0 00:01:16.2

Opublikowany: 22-07-2013

Źródłem stagnacji w polskiej gospodarce jest upadek konsumpcji wewnętrznej – uważa Piotr Kuczyński, główny analityk Xelion. Jego zdaniem oznaki ożywienia gospodarczego zobaczymy dopiero w przyszłym roku. Impulsem do tego mają być nowe środki unijne, które pobudzą inwestycje. Dziś GUS poda dane dotyczące koniunktury w przemyśle, handlu i usługach w lipcu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Operatorzy telekomunikacyjni do 2020 r. zainwestują 23,2 mld zł w technologie mobilne. To może przyspieszyć wzrost gospodarczy
533 00:02:56.6

Operatorzy telekomunikacyjni do 2020 r. zainwestują 23,2 mld zł w technologie mobilne. To może przyspieszyć wzrost gospodarczy

Wkład sektora telefonii komórkowej w polską gospodarkę sięga nawet 3,2 proc. całego PKB – wynika z szacunków raportu PwC przygotowanego na zlecenie Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji (PIIT). Operatorzy komunikacyjni planują w najbliższych latach inwestycje warte łącznie 23,2 mld zł, dzięki którym konkurencyjność polskiej gospodarki może znacząco wzrosnąć. Usługi mobilne oprócz wpływu na gospodarkę mają przede wszystkim duże przełożenie na procesy społeczne i budowanie cyfrowej administracji.

Piotr Kuczyński: Wątpię w całoroczny wzrost gospodarczy na poziomie 3,5 proc.
522 00:01:52.0

Piotr Kuczyński: Wątpię w całoroczny wzrost gospodarczy na poziomie 3,5 proc.

Dobre dane o sprzedaży detalicznej i produkcji przemysłowej za sierpień rodzą nadzieję na utrzymanie wzrostu gospodarczego w II połowie roku na poziomie powyżej 3 proc. Zdaniem Piotra Kuczyńskiego z Domu Inwestycyjnego Xelion 3,5 proc. będzie już jednak pułapem trudnym do osiągnięcia.

Branża sieci kablowych generuje prawie 5 proc. wzrostu gospodarczego
558 00:02:43.6

Branża sieci kablowych generuje prawie 5 proc. wzrostu gospodarczego

Z raportu PwC wynika, że 4–5 proc. wzrostu gospodarczego w Polsce to zasługa operatorów sieci telewizji kablowych. Tylko w latach 2009–2014 ich wkład w polski PKB wyniósł 9,5 mld zł. Kablówki dostarczają internet do niemal co piątego użytkownika internetu i co trzeciego korzystającego ze stałego łącza.

TAGI

bank biedronka cannes lions dzieci eurobank internet kampania spoleczna kampania społeczna kosmetyki kredyt lidl mBank napoj Orange piwo PKO BP Play Plus polsat samsung serce i rozum Szymon Majewski t-mobile telefonia komorkowa tvn tvp Tymbark ubezpieczenia zdrowie zywnosc