Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Kategorie WirtualneMedia TV

Od dwóch lat prawa pacjenta do informacji o lekach w aptekach ograniczone

287 0 0 00:02:23.1

Opublikowany: 02-12-2013

Pacjent ma prawo do dostępu do informacji, także w postaci reklamy leków OTC i innych produktów sprzedawanych przez apteki. Wprowadzony prawie dwa lata temu zakaz reklamy aptek i ich działalności to ograniczanie wolności konkurencji i lekceważenie klientów – uważają eksperci.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Obowiązujący zakaz reklamy aptek jest defektem prawnym
409 00:01:56.8

Obowiązujący zakaz reklamy aptek jest defektem prawnym

Aptekarze oraz organizacje pacjenckie walczą o uchylenie przepisu o zakazie reklamowania aptek albo jego doprecyzowanie. Tłumaczą, że godzi on przede wszystkim w interesy pacjentów, którzy mają ograniczony dostęp do istotnych dla nich informacji. Bezzasadność obowiązywania przepisu dostrzegają również ekonomiści. – Ta regulacja jest defektem prawnym, więc powinna być uchylona – uważa ekonomista i były szef resortu finansów, Mirosław Gronicki.

Kryzys w branży farmaceutycznej
456 00:02:01.4

Kryzys w branży farmaceutycznej

Branża farmaceutyczna wciąż traci. Jednak zgodnie z prognozami firmy badawczej PMR po trudnym 2012 roku, kiedy weszła w życie ustawa refundacyjna, ma nastąpić odbicie. Sytuacja firm na rynku raczej nie wróci jednak do poziomu z 2011 roku. W tym roku negatywny wpływ na nie mają spadki sprzedaży leków refundowanych, obniżki cen i częste zmiany na listach leków refundowanych. Nowa weszła w życie w piątek.

Komisja Europejska zbada, czy Polska łamie unijne prawo zakazując reklamy aptek
327 00:02:22.4

Komisja Europejska zbada, czy Polska łamie unijne prawo zakazując reklamy aptek

Zakaz reklamy aptek jest niezgodny z unijnym prawem – podkreślają eksperci i przedstawiciele branży farmaceutycznej. Ich zdaniem, ten zapis ustawy refundacyjnej ogranicza podstawowe w UE swobody: przepływu towarów i prowadzenia działalności gospodarczej. Apele branży do Ministerstwa Zdrowia o zmianę przepisów nie przynoszą efektów. Teraz skargi przedsiębiorców w tej sprawie rozpatrzy Komisja Europejska.

TAGI

bank biedronka cannes lions dzieci eurobank internet kampania spoleczna kampania społeczna kosmetyki kredyt lidl mBank napoj Orange piwo PKO BP Play Plus polsat samsung serce i rozum Szymon Majewski t-mobile telefonia komorkowa tvn tvp Tymbark ubezpieczenia zdrowie zywnosc